Orka!

Kommer ni ihåg hon Sara Löfgren, sångerskan som tyckte allt var så jobbigt? (först skrev jag jobbit, så stavar mina elever).

Jag är likadan som hon.

Orkar inte.

Behöver plocka ur diskmaskinen, men vad jobbigt, orkar inte.
Behöver ställa in två dagars disk i en urplockad diskmaskin, men vad jobbigt, orkar inte.
Behöver städa hela huset, men vad jobbigt, orkar inte.
Behöver fylla upp badkaret med varmvatten, men vad jobbigt, orkar inte.
Behöver ta med mig den bärbara dvd:n och kolla på film i badet, men vad jobbigt, orkar inte.
Behöver hoppa fram i New Moon-filmen till Edward kommer tillbaka, men vad jobbigt, orkar inte.
Behöver ta ner rödvinsboxen från skåpet över kylskåpet, men vad jobbigt, orkar inte.
Behöver ta fram en trappstege för att nå upp till skåpet där rödvinsboxen finns, men vad jobbigt, orkar inte.

Det är då man måste prioritera.
Jag känner att jag kan orka 5 måsten av 8.
Jag är inte dålig minsann!
Prioritera!
Jag tar de 5 sista.

Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Tja, och jag hade förstås börjat från början på listan och kanske hunnit till och med punkt tre... (will I ever learn...?)

2010-05-12 @ 22:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0