Fröken Organisatören

Idag när jag var på Ica så hade de problem med den kassa som jag köade till. Därför var de tvungna att byta till kassan bredvid (det finns bara tre kassor). Jag stod i detta tillfälle som nummer två i kön. Och det ska ni veta, jag kan det här med kö och led, min elever gör inte annat än går i led.
Eftersom det här nu handlade om ett direkt kassabyte, inte en extra nyöppnad kassa, så tyckte jag att det var viktigt att följa vissa regler. Kön måste ju bli den samma även i den nyöppnade kassan. Annars blir ju hon som var först i kön, och precis hade plockat upp sina varaor på bandet, sist i kön till den kompensationsöppnade kassan. Det är inte rätt och riktigt det inte.
Med hög stämma, alltså min lärarröst, tydliggör jag för alla i kön hur detta nu ska gå till. Kvinnan framför mig, hon med varorna på bandet, har ju nu förtur till att expedieras. Eftersom jag ser att hon inte kommer hinna före den rusning som nu sker bakifrån (de lyssnade alltså dåligt) kör jag snabbt fram min vagn för att hindra anstormningen och även behålla min plats som nummer två i kön. Sedan tydliggör jag, med samma lärarröst, att kvinnan på bandet nu kan komma fram och lägga upp sina varor och på så sätt få tillbaka sin plats i kön. I samband med detta har jag också vänt mig mot kön och kan även sätta min lärarblick i bakomstående kunder, så nu lyssnar de.

Jag är dock ganska säker på att de sedan muttrades fraser som "kan inte den där jävla fröken Elin stämpla ut innan hon åker hit".
Fast då ska jag tala om för er att vi har ingen stämpelklocka på mitt jobb. Det är därför vi lärare är lärare hela tiden. Alltid.

Jobbigt? Tänk på mig som måste leva med det.

Kommentarer
Postat av: Stina

Vilket härligt inlägg! Sitter här och skrattar högt!

2010-10-05 @ 20:07:22
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Jag var idag nära att lägga mig i hur PARKERINGSPLATSEN på ICA ska organiseras och fick nästan säga till mig själv HÖGT att låta bli!!! Och jag är för tillfället FÖRÄLDRALEDIG fröken...

2010-10-05 @ 22:32:40
Postat av: Rebecka

Du är bäst!

2010-10-06 @ 14:17:52
Postat av: Lisa

Vilken underbart härlig blogg du har! Vilken skön humor....Den har snabbt blivit en av mina absoluta favoriter! Som vän o kollega till "big sister" kan jag precis se henne framför mig nere på Ica..... Hon o jag har redan tidigare diskuterat logistiken (eller brist på den)på nämnda p-plats.

Jag ser fram emot många fler blogginlägg!!

2010-10-06 @ 22:33:51
Postat av: Elin - Bondmora

Lisa: Men tack för allt beröm, jag blir nästan generad! Jag lovar naturligtvis att skriva många fler inlägg!

2010-10-06 @ 23:30:43
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Sus

Hehe...Min sångteknik är perfekt i sådana situationer. Kräma på med magstödet liksom.



Vi lärare är bra vi.

2010-10-07 @ 06:19:21
URL: http://susolsson.blogger.com
Postat av: Andreas

Härligt att höra att ränderna inte gått ur bara för att du flyttat till "slätten". Man ska inte gå i koppel!

2010-10-07 @ 11:22:18
Postat av: Åse

Hysteriskt kul! Har en mamma som är lärare och ... ja jag vet hur det är phu....

2010-10-07 @ 18:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0