Kedjebrev

I samband med awarden här nedan kom jag att tänka på det här med kedjebrev.
Nu ska ni få höra något riktigt äckligt.
Som tonåring fick jag en gång ett "kedjebrev" i form av en blomma. Eller om man nu kan kalla en brun, magnetliknade, slemmig klump för en blomma. Denna slimemagnetblomma skulle benämas med ett indiskt namn och vattnas en gång i veckan med kallt the, för att  blomman sedan skulle kunna dela sig i ett nytt skikt, alltså en ny slemmig klump som man sedan skickade vidare till en nästa kompis. Tillsist, efter tre veckor, tog man upp slemblomman och torkade den mellan två papper. Vad den egentligen var bra för, det har jag glömt.
Jag minns bara att det var äckligt. Skitäckligt.

Kommentarer
Postat av: Tina

Haha en sån hade jag med :D Fast vi kallade den för tesvamp. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde av alla dessa "svampar" till slut, misstänker att mamma slängde dom eller ngt. Men kommer ihåg hur illa de luktade :)

2010-10-05 @ 21:10:40
URL: http://magnefix.blogg.se/
Postat av: Elin - Bondmora

Tina: Ja, de var verkligen vidriga! På jobbet har det ibland skickats runt en sån där "kedjebrevskaka", en Herman, men jag håller mig allt undan! ;-)

2010-10-05 @ 21:59:39
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha den hade jag glömt, men FY vad äckligt! Mitt senaste kedjebrev som jag fick uppmanade mej att skicka min man till kvinnan vars namn stod överst på listan och sen skulle jag få en massa andras män! Lät ju lite spännande, men jag vågade inte!

2010-10-11 @ 20:05:31
Postat av: Elin - Bondmora

Anna: Visst var det jag som tvingade på dig en slemblomma? Förlåt för det. Ditt senaste kedjebrev var ju absolut mycket mer intressant. Kanske något att spara och utnyttja när det känns lite lockande? ;-)

2010-10-12 @ 20:13:50
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0