Epaland

Torsdag är städdag. På fredagar gillar jag att komma hem tidigt till ett rent hus. Så blir det inte i morgon. Jag jobbar lite senare och kommer hem till ett smutsigt hus. Jag kunde inte städa, för jag hämtade Bonden på en åker någonstans, fråga mig inte vart, men det finns strängar som behöver räfsas där (det är jag dock helt med på vad det betyder, så helt tappad bakom en vagn är jag inte).

Nu till saken, som är en konverstion mellan mig och Bonden. Vi diskuterar komforten i den inlånade traktorn. Jag liknar den med svärfars Volvo 240 (inga höga poäng alltså).

Bonden (som tar 240:n i försvar): Så kan du inte jämföra, traktorn är som att du och jag skulle sitta här i en A-traktor! (Vi åker Toyota Avensis)

Jag: Jaha?

Bonden: Ja, eller en Epa-traktor då, utan fjädring.

(Nu ska ni veta att jag verkligen gillar metaforer, så han skulle kunna vara inne på rätt spår)

Jag: Men allvarligt Bonden, tror du att JAG någonsin har åkt i en A-traktor eller Epa-traktor????

Bonden: Nej, det är du alldeles för fin i kanten för.

Jag: Just det.

Precis när jag hade blivit tillsammans med Bonden gick det ett ungdomsprogram på tv, där de gjorde ett reportage om alla Epa-traktorer här i Bynn. De kallade Bynn för Epa-land.
Bonden har aldrig haft någon Epa. Viken tur för honom, för hade han haft det hade det aldrig blivit vi två, jag och Bonden.
(Han hade inte ens körkort, där hör ni hur länge vi har varit ihop. Skitlänge).

/Hon som varje dag är irriterad över att gruset på gårdsplanen förstör hennes klackar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0