Tur att jag finns

Om Bonden fick bestämma skulle vi vara hemma jämt. Eller nu kanske jag överdrev, men om Bonden var den som ansvarade för att boka våra resor hade vi aldrig kommit längre än till Lantmännen i Skänninge.

Tur för honom att han har mig!

Visst, sommaren är underbar. Badväder varje dag i juni-juli. Synd bara att Bonden jobbar hela tiden, så när vi väl kan åka till stranden har solen gått ner och vattnet blivit kallt. Då får man tvinga sig i medan Bonden skriker "Baada dåå!" och jag huttrar "Men det är ju ingen annan som badar".

Sen på vintern då. Visst, det kan bli snörika vintrar i södra Sverige. Åka till Kisabacken eller Isaberg och åka slalom, nästan på hemmaplan. Synd bara att Bonden jobbar så mycket så vi kommer dit fem minuter innan liftarna stänger och man inte hinner spänna pjäxorna innan pistmaskinen ska ut och pista inför nästa dag och det blir åkförbud i backen.

Som sagt, det är tur att jag finns.

Vi åker till Fuerteventura vecka 44 och Björnrike vecka 8.

Långt från ensilagepressing och snöröjning.

NEJ, BONDEN FÅR INTE RÖJA SNÖ I BJÖRNRIKE!!

Kommentarer
Postat av: Karlskronamamman

Å vad härligt med Fuerteventura!! Försökte hitta en billig resa dit i somras men det var kört!

Min syster jobbar där så du kanske stöter på henne om du åker med Apollo =)

2010-09-08 @ 22:42:56
URL: http://www.karlskronamamman.blogspot.com
Postat av: Elin - Bondmora

Karlskronamamman: Visst åker vi med Apollo, jag får fråga alla tjejer om de har en bloggande syster! :-)

(och billiga resor till Furteventura verkar det inte finnas)

2010-09-08 @ 22:48:18
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0