Han är så rolig sååå

Jag för krig i dag. Mot maskrosor och dammråttor. I dessa ständigt återkommande konflikter får man aldrig någon förstärkning, fredstyrkorna uteblir. Förresten vet jag inte om fred är ett alternativ i detta krig, den enda lösningen är att både maskorosor och dammtussar kapitulerar och lämnar mig i fred. Troligt att det kommer att hända? Inte direkt.

Jag fortsätter alltså mitt krig. Till min hjälp har jag trots allt en dammsugare med jättelång sladd (fast det hjälper inte mot maskrosorna). Sladden är så lång att försäljaren som sålde den till Bonden bestämt hävdade att med denna pjäs gick det att dammsuga ett helt våningsplan utan att behöva byta eluttag.

Jovisst, eller hur? Om man sätter i sladden i ena änden av köket räcker den till två tredjedelar av vardagsrummet. Kök och vardagsrum ligger bredvid varandra. Det är en hel del kvar på våningsplanet då, men det går ju att sätta sladden i ett annat uttag, det är inget problem.

När jag dammsugar och krigar med full attack i vardagsrummet lossnar sladden, som vanligt, i köket. Jag släpper dammsugaren och gör mig redo att ta tag i sladden för att dra den till mig. Precis när jag ska göra ett ryck går dammsugaren igång igen. Nu ska ni veta att jag ofta pratar för mig själv, när ingen annan hör. Jag får så kloka svar då.
Alltså utbrister jag förvånat:

- Vad hände nu??

Då hör jag ett asgarv i från köket.

Han är rolig den där Bonden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0