Henne blir vi inte av med

Jag kollar på Lyxfällan.
Rosanna. Ja, vad ska man säga? Mer än att jag är helt säker på att vi snart kommer att se denna tjej i varenda dokusåpa som visas på tv3. För ni minns väl Vanita? Sist jag såg henne hade hon blivit utsläpad på en för henne mardrömssemester i svenska fjällvärlden, långt från Stureplan. Hon bar handväska tillsammans med skoteroverall när hon var ute i meterdjup snö.
Vet ni, det har inte ens jag.

En gemensam sak för Rosanna och Vanita (och flera därtill i Lyxfällan) är kreditkorten. Tror de att kreditkort innebär att man inte behöver betala?? Vem ska då betala? Mastercard? Är det deras syn på välgörenhet?
Jag hade inte ett enda kreditkort tills för ett år sen. Jag skaffade ett efter att vi suttit fast i USA på oviss tid (askmoln ni vet, men vi hade tur och kom hem efter två dygn). Mest för att ha någon form av "säkerhet" vid t ex semesterresa och man råkar ut för oförutsedda (och höga) utgifter.

Visst har jag använt kortet några få gånger i vardagen. Men det har jag betalat direkt när räkningen kommer, allt på en gång.

Flera gånger när jag ser på Lyxfällan blir jag illa berörd och känner medlidande med dem som tappat kontrollen på sin ekonomi. Men i kväll blir jag bara förbannad.

Avslutningsvis kör jag samma länk som underbara Bloggkommentatorerna. Bara för att det är, precis som de säger, grymt kul.

Kommentarer
Postat av: Sus

Precis! En jävla wannabee. Smäll i arselet ska hon ha.

2011-04-29 @ 06:32:07
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Jag orkade faktiskt inte kolla på dessa "bimbosar" igår. Men jag håller med! Vem tror de ska betala?? Jag gör som du, använder visserligen mitt Mastercard (får ju rabatt på GeKås då!!) men betalar HELA räkningen på en gång när den kommer!!!

2011-04-29 @ 10:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0