One to the left

Jag har plockat ihop lite äpplen som jag ska ge bort till en vän. När jag för en stund sedan gick ut på altanen för att hämta in dem upptäckte jag att två äpplen såg mindre trevliga ut och bestämde mig för att kasta bort dem (man vill ju inte ge bort ful frukt till trevliga människor). En liten bit från vår altan står två smala träd med ca en meters mellanrum.
Bergis att jag kan träffa trädet, tänkte jag (eller inte).

Jag kastade.
Jag träffade.
TjoHO!!

- Bonden, jag träffade trädet!!!

Bonden ser lite smått imponerad ut. Vi har en stor altan och det är ganska långt bort till de båda träden.
Men eftersom jag är en ärlig människa erkänner jag snart att jag siktade på det högra trädet...
men träffade det vänstra.

- Jag måste prova, säger Bonden, stärkt av att jag kastat ett så misslyckat kast.
- Välj vilket träd jag ska träffa!
- Det högra, säger jag.

Bonden kastar.
Han träffar!!

....det vänstra.

Med detta resultat skulle man kunna dra slutsatsen att vi är något vänstervridna.
Eller så konstaterar man att vi helt enkelt siktar skitdåligt.


Kommentarer
Postat av: furman

Ja för det där med vänstervridna går iallafall jag inte på!!!!!

2011-08-21 @ 15:18:16
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Har vår mor närt en kommunist vid sin barm???

2011-08-21 @ 20:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0