På mig stämmer det Arne!

Arne Hägerfors hävdar att kvinnor är sämre på fotboll än män och att kvinnor lättare förstår sig på hockey för relgerna är enklare där.
Det är tydligen en så stor nyhet att aftonbladet.se tidigare under dagen valde att ha det som toppnyhet (här trodde jag att det skedde världshistoria i Libien, men vad vet jag?)

Jag kan inte uttala mig om andra kvinnor, men det där stämmer klockrent in på mig. Nu pratar vi om att titta på sport, inget annat (jag har inte spelat fotboll sedan mellanstadiet och aldrig deltagit i en ishockeymatch).

Jag kan noll om fotboll. Jag kan möjligtvis se en landskamp, men i övrigt gäller tråkigt, tråkigare, fotboll. Jag fattar inget av hur regelverket i fotboll fungerar, förutom att man inte få ta bollen med handen och att fotbollsspelare slår sig jättelätt men att de också har världens bästa läkkött. Bonden har flera gånger försökt att förklara hur offside-regeln fungerar, men jag kan bara inte förstå det! Tro mig, jag har försökt!

Ishockey däremot, det älskar jag! Det är fart och fläkt och jag kan faktiskt flera regler och jag förstår offsideregeln!!
Fast självklart ska det vara herrhockey.
Damhockey är ingen sport (förlåt, men så är det).

Kommentarer
Postat av: MonasUniversum

En gång skrev jag ett inlägg om att jag tycker tjejfotboll suger. Eller ja, det är väl okey om de spelar hemma på den lokala fotbollsplanen, men herregud what a waste att ha en massa landslag och allsvenskan.



Tror du jag åkte på pisk eller...?1



Men jag står fast vid det. Damfotboll är en fjantsport.



Just det ja, sa jag att talibanen spelar fotboll.."på riktigt".

2011-08-30 @ 07:20:07
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Elin - Bondmora

Mona: Menar du att någon blev upprörd, det händer väl aaaaaldrig när du bloggar??? ;-)

2011-08-30 @ 20:37:14
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Sus

Men vad det är svårt att kommentera häär

2011-08-30 @ 22:03:42
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Jag söger som pappa... Ge dem varsin boll så de slipper bråka!!

2011-08-31 @ 10:52:08
Postat av: Anonym

... SÄGER... ska det vara...

2011-08-31 @ 10:52:45
Postat av: Big sister Mrs Strongson

... jag har rättat mig själv... ;)

2011-08-31 @ 10:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0