Åå min gitarr, åå min gitarr

Sus berättade i en kommentar hos mig häromdagen om när Hjärtat lärde sig att spela gitarr. Det fick mig att tänka på följande.
För några år sen arbetade jag inom förskolan. Vi erbjöds då fortbildning där vi skulle få lära oss att spela gitarr. Gladeligen anmälde jag mig till denna. Framför mig såg jag hur jag skulle bli stjärnan i alla sångsamlingar, precis lika underbar som jag tyckte att min lekisfröken var när hon spelade den speciella låten om oss som gick på Bananen.
Den gick typ så här: Vi sitter här och sjunger nu BAANAAAANEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!

Jodå, vi lärde oss att spela gitarr på fortbildningen. Jätteduktiga var vi. Det hela avslutades med att vi fick visa upp våra nyförvärvade talanger på ett stormöte med all personal inom förskolan.
Sittandes på golvet i sann dagisanda spelade Lilla snigel, Lunka på och Spanien i kanon.
Jag har aldrig spelar gitarr sen dess.


Kommentarer
Postat av: Sus

Haha!Töntsånger :-) Undrar om det var den kursen Hjärtat gick...

2011-02-11 @ 16:31:20
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Haha, skrattar högt när jag får denna fantastiska syn framför mig.

Var det meningen att det skulle spelas i kanon?

Kram

2011-02-13 @ 11:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0