Ett paket kommer lastat

Det kom ett paket på posten idag. Det var inte till mig och det var inte till Bonden. Mig veterligen så bor det ingen mer i detta hus, mer än två synnerligen bortskämda katter, en och annan mus i väggen, tyvärr några spindlar och av någon anledningen har det också flyttat in ett antal mal sen i somras.
Paket är i stället till en person med ett förnamn snarlikt mitt och ett efternamn som samstämmer med Bondens. Jag börjar lite smått fundera på om Bonden har sprungit och gift sig bakom ryggen på mig? Han kanske är så fiffig att han gör det enkelt för sig, för mitt namn och den paketet är ämnat för klingar så lika att de på östgötska i princip låter likadant. Då riskerar han ju knappast att säga fel i mer intima stunder (eller i helt ointima stunder med för den delen).
Sedan ser jag att personen i fråga inte alls bor i vårt hus, nej hon bor i ett hus några kilometer i nordvästlig riktning. Posten har alltså levererat fel, tänk så tokigt det kan bli!
Jag vet ändå inte vem denna person är (det är ovanligt på landet, så höj på ögonbrynen lite grand). Fast jag vet att den som skickat paket vill att hon ska vara hel och ren när hon är ute och åker, för det står på paketets baksida.
Vi får nog försöka se till att denna person får sitt paket, annars kommer hon ju vara ute och åka både smutsig och trasig.
Det vill man ju inte vara orsak till.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Ha ha ha. Men gud. Jag fick ett paket från en leverantör till Allan Palm en gång. Det är ju nästan rätt eftersom jag heter Ellen Alm. Och jag hade dessutom pratat med människan i telefon. Och jag är ju ingen man. Jag låter inte som en man. Jag agerar inte som en man. Men ändå; Allan Palm.



Deluxe.

2011-02-08 @ 13:54:46
URL: http://frasigtvarordet.blogspot.com
Postat av: Sandra Vedlund

Vad rolig dina inlägg verkar! kommer med all säkerhet att läsa igen! =P Hoppas du har en trevlig vardag (:

2011-02-22 @ 00:52:50
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0