Från en som vet och kan

Det finns en sak jag vill tala allvar om. Det är viktigt. Det har med skidåkning att göra.
I backen åker man, där står man inte. Det heter åka skidor, inte stå skidor.
Om man nu nödvändigtvis måste stå så ska man göra det i kanten av backen, inte mitt i.
Förresten, om man nu bara ska stå, varför åker man då till fjällen?
Det blir ju mycket billigare att ta på sig utrustningen och stå lite i trädgården hemma. Om det är dåligt väder kan man ju dessutom stå inne framför tv:n, då slipper man frysa och kan stryka samtidigt.

Nu vet ni det. I backen åker man. Då har man hjälm också. Därmed basta och hör sen!

Jag ska minsann starta en egen skidskola. Tänk vilken succé det skulle bli!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Eller hur!? Och sen när man ska äta lunch så fixar man först mat och sen en plats att sitta, OK? Inte tvärtom alltså.

2011-02-26 @ 10:33:18
URL: http://klankis.blogspot.com
Postat av: Elin - Bondmora

Sandra: Du skulle nog inte vilja möta mig på en lunchrestaurang, jag tar alltid bord först!! ;-) Men står i backen, det gör jag aldrig!

2011-02-26 @ 21:05:23
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0