En lista

Jag hittade den här listan hos Fröken Sverige (en blogg som är mycket läsvärd). Eftersom jag just nu inte kommer upp ur soffan och lika gärna kan sitta kvar under "Halv åtta hos mig" passar jag på att presentera min version av den.

Skor:
Jag brukar inte påstå att jag är skotokig, men jag har nog 100 par, förmodligen dags att rensa lite..

Sneakers:  Jag är ingen snaekerstjej, men äger två par Converse.

Jeans: Jag har typ aldrig jeans, i stället har jag allt för ofta leggings eller möjligtvis byxor. Jag tror jag äger fyra par jeans, eller fem.

T-shirt: Det använder jag aldrig. Hos oss är det Bonden som har t-shirt. Fast naturligtvis har jag en med SH Lantbruk-loggan, vad annars liksom?

Underkläder: Spetstrosor, ibland med döskallar in the ass.

Väska: Om ni inte visste det så är jag galen i väskor och har hundratals och till skillnad mot skorna så finns det inget behov av att rensa där!! Jag gillar allt, från 5-kronorsväskor på loppisar till dyrgripar. Favoriten är min LV, tätt följd av MJ...

Plånbok: Alltså, den har inte alls samma glamourfaktor som mina väskor, den är brun.

Solglasögon:  Underbara filmstjärnebrillor från Gucci!  


Klocka: Jag har endast min klocka på jobbet. Direkt när jag kommer hem åker klockan av. Alltså är en klocka inget jag prioriterar. Det är en sak från Ur & Penn med strasstenar, fast en sten har lossnat (så irriterande!)

Smycken:  Jag är en periodare när det gäller det där. Jag har visserligen alltid samma guldringar i öronen, de har jag ärvt efter farmor, men kan också hänga på mig rader av pärlhalsband om jag känner för det, more is more liksom!

TV: Två stycken, en Sharp och en Samsung.

Mobiltelefon: Just nu en Samsung med spräckt skärm, men snart en Iphone 4!

Dator:  I knäet, en Asus tror jag att det är.

Lotion:  En glittrig sak från Celine Dion samt bodybutter från Bodyshop och en hel del annat. Ni anar inte hur len jag är!

Deoderant:  Palmolivs Wild Forrest, och ja, den är för män.

Tandkräm: Colgate

Schampoo/Balsam: Matrix

Tvål: Palmolive, den luktar som kolasnören.

Parfym: DKNY - Be delicious, Lancome - Miracle, Nina Ricci, Salvardor Dali, Mary Kay - Warm Amber m fl

Mineralvatten: Hemkört

Vin: Bara vin, inget annat. Rött, rött, rött, rosé och ibland vitt

Drink:  Det gillar jag inte, möjligtvis i en solstol i fjärran land.

Bröd: Jag gillar inte bröd något vidare. Det får nog bli knäckebröd i så fall.

Mat: Från att ha varit den mest kräsna unge som funnits äter jag numera det mesta, bara det är gott.

Glass: Ben & Jerry's

Godis. Salt, surt och mörk choklad. Jag gillar Nonstop också.

Säng: Sover man två personer i en dubbelsäng på 180 cm har man mycket mer plats än när man sover ensam i en enkelsäng på 90 cm. Om man däremot delar en 180 cm säng med en katt så får man dryga 50 cm att sova på. Det var ungefär vad jag hade att säga om sängar.

Magasin: Jag älskar flotta, glammiga magasin. Hem i lådan kommer Damernas Värld, Femina och Gård och Torp (fast den är inte direkt glammig). Traktorpower ligger på paus för tillfället. Min nya passion är däremot mattidningar!

Det var det. Efter en natt med tre timmars sömn blir det inte bättre än så här.

Kommentarer
Postat av: Fia Fit

Det låter om ett modemagasin! I år är det svart som gäller. Och vitt. Och kulörta färger. Och pasteller... ;-)

2011-03-01 @ 10:47:40
URL: http://blogg.mama.nu/fiafit
Postat av: Sus

Kul lista! JAg tror jag snor den =)

2011-03-06 @ 19:29:17
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: Mona

Den här snor jag också. När jag kommer hem.

2011-03-07 @ 00:42:02
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Elin - Bondmora

Mona: Det är bara att sno, jag har själv snott den. Förresten kommer jag att efterapa din 50-punktslista, men jag har bara kommit till 30 punkter. Hoppas att du har det underbart i Indien!

2011-03-07 @ 19:35:22
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0