Drömmer lite i min tv-soffa

Jag har fått feber och är således hemma från jobbet. Jag är så pass pigg att jag orkar titta på tv. På seneftermiddagen går programmet "Skärgårdsdröm" på tv 8.
Det händer något med mig när jag ser hus. Först och främst börjar jag spekulera om varför man säljer ett sådant hus, särskilt om det är ett drömhus. I huvudet far tankar som skiljsmässa, familjetragedier, maffiametoder som hästhuvuden i sängen, skatteflykter, obotlig vattenskräck (när huset ligger vid vatten och det gör alla skärgårdsdrömmar) eller utmattningsdöd efter övermöblering. Sedan funderar jag vidare på hur extremt dålig smak en del människor har och att det återigen bevisas att mycket pengar och god smak inte alltid går hand i hand.

Naturligtvis förändrar jag husets inredning och exteriör till hur jag vill ha det. Idag var det med ett hus som jag helt enkelt hade kunnat flytta in i direkt, eller först skulle jag bara byta köksluckor och vitvaror samt på något sätt fixa någon form av mörkläggning till det runda, helt underbara fönstret i sovrummet. Om de tidigare ägarna skulle erbjuda mig att ta över däckstolarna på bryggan skulle jag nog undanbe mig det, för jag vill ha något i svart i stället.

Till sist i programmet går programledaren och spekulanten igenom de tre objekten. Spekulanten gillade mitt hus mest.
Jaha, då får vi kiva i budgivningen då.
Eller så kan hon köpa objekt nummer 1. Hon gillade frukträden där.
Att sen bildproducenten valde att illustrera det med bilder på en ek....???

Kommentarer
Postat av: Jesse

Vadå, ek är väl nästan samma sak ;-)



har precis hittat in till din blogg och jag ville säga hej och att jag most likely kommer titta tillbaka inne hos dig!

2011-01-26 @ 22:46:16
URL: http://jesse-paloma.blogspot.com
Postat av: Elin - Bondmora

Jesse: Du är SÅ välkommen!

2011-01-27 @ 11:06:40
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0