Dagens boktips!

Just nu tar jag mig via bokens värld till en liten by i Lappland, för att få reda på hur livet utvecklar sig för Mirjam och Hervor. Dessa kvinnor stiftade jag bekantskap med i romanen Svinhugg av Marianne Cedervall, en historia som leker med tankens kraft och sannerligen bekräftar att den som gräver en grop för andra faller själv där i, även om det kan ta ett tag.
Boken jag läser nu heter Svartvintern, det är den andra boken i serien. Eftersom jag redan är bekant med huvudkaraktärerna kommer jag in i boken snabbt, Svinhugg var lite segare i början. Dessa böcker ska läsas i följd, eftersom innehållet i den tidigare boken avslöjas i den andra. Missa inte dessa fantasiska romaner, som lockar till en hel del skratt och även håller dig i spänningens grepp.
Och vet ni vad, de har fått mig att tro på Stig-Helmers "Jag kan flyga, jag är inte rädd".
Det blir mitt mantra till nästa flygresa!

Svinhugg    Svartvintern

Kommentarer
Postat av: Catharina

Härligt med boktips!



o du, jag har bytt tillhåll igen....:-)

2011-07-04 @ 20:08:07
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0