En kväll i eftertanke, eller om shorts

Bonden och jag har varit i Vadstena i kväll. Varje onsdag är det träff för finbilar där. Det är trevligt att åka dit och kolla på bilar. Framförallt är det kul att kolla på folk.
Jag vet inte vad det är med folk och bilar, men både Bonden och jag kände liksom "fan vad snygga vi är!".

För övrigt har jag konstaterat att tonårsmodet innefattar jättekorta små shorts i alla fall och extensions och skyhöga klackar i vissa fall. Varenda tonåring hade minishorts. Nu snackar vi pyttesmå. Jag har trosor som täcker mer.
Till saken hör att jag anser mig har lite för tjocka lår för korta shorts. Nu menar jag shortskorta och inte troskorta.
Tro mig, efter i kväll har jag tänkt om. Jag och mina lår kan minsann visa oss i offentligheten. Fast då ska det vara shorts i shortslängd och inte i troslängd. För allas trevnad.

Till bilträffen åkte vi Avensis (den kvalar inte in på filbilsparkeringen, trots sina unga år, där är det gammalt eller sportbil som gäller). Mustangen är återigen på makeover. Att vara av 1965 års modell kräver sina behandlingar. Själv är jag av 1982 års modell och inte aaaalls lika dyr i drift.

Bonden hittade de här fälgarna som han vill ha till fina Mustangen (galet vad bra att han säljer fälgar!).



Jag hittade den här som jag ville ha till.....MIG så klart!



Vilken pärla (galet vad obra att jag inte säljer bilar!). Nu talar jag så klart om bilen i förgrunden, den andra är ju typ bajs, den gillar jag inte.
Fast vem trodde det, egentligen??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0