Mitt sommarprojekt

Jag har sommarlov nu, ifall det undgått någon kan ni ta och klicka lite på lilla Anita Hegerland i inlägget nedan. Men nog om det och nu till det viktiga. Jag har bestämt mig för ett sommarprojekt!

Jag läser en del böcker. En hel del faktiskt. Dessutom gillar jag att äga de böcker jag läser. Därför har jag fler böcker än de flesta. Böckerna har jag dessutom i mitt egna bibliotek, lite ståndsmässigt så där.

Nu ska jag spamma er med boktips, hela sommaren!!! HURRA VILKEN BRA IDÉ tycker ni säkert allihop. Eller Furman i alla fall, hon har önskat detta bloggtema läääänge!

För att göra det hela lite bättre kan jag avslöja att jag läser böcker av alla de slag, allt från kärleksromaner till deckare, allt från Strindberg till Rudberg. Hos mig finns det nåt för alla! Jodå, jag kommer att slänga in en och annan barnbok också.

Låt oss börja:

Dagens boktips (hrm, jag reserverar mig lite mot att lova ett boktips om dagen)

"Den glömda trädgården" av Kate Morton
Denna historia utspelar sig växelvis över ett helt sekel. I början kan det vara en smula förvirrande, men snart tar den fantastiska historien överhanden. Vi får följa i huvudsak tre kvinnor ur olika generationer, deras egna delar i berättelsen framförs parallellt med varandra. Nutiden representeras av Cassandra, som efter sin mormors död invigs i en för henne okänd bakgrund i sin egen familjs historia. Sökandet efter en hemlighet med över hundra år på nacken tar henne från det torra Australien till ett vindpinat och saltstänkt Cornwall. Genom författarens målande språk känner du dig som en del av historien och hemligheten, ja du känner till och med smaken av äpplena i trädgården.

Boken igenom är som ett evighetspaket, där du hela tiden finner något ännu mer spännande efter att du tagit bort ännu ett lager av presentpapper.  Efter en lite seg början är det snart omöjligt att lägga boken i från sig.

Den glömda trädgården

Kommentarer
Postat av: Furman

Äntligeeen!

2011-06-21 @ 18:04:36
Postat av: Elin - Bondmora

Ja, precis som Fylking skulle ha sagt!

2011-06-21 @ 19:22:37
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0