Ett sällsynt sätt att spendera lördagen

Igår undrade Bonden om vi inte skulle åka till stan idag. Det lät till och med så här: "Om vi åker tidigt, redan vid tio, kan vi göra det till en heldag."

Herregud, man får ju passa på! Jag "behövde" minsann både sommarklänningar och vita linnen. Dessutom ska två syskonbarn snart firas och sånt kräver presenter.

Vi åkte redan 09.55, före bestämd tid!

Först åt vi frukost och fika, på vårt stamfik. Jo, vi har ett sånt, det var andra gången vi fikade där. Efter det följde Bonden med mig i en massa butiker, utan att klaga. Jag hittade inga klänningar. Däremot linnen. Desutom hittade jag en prickig blus, en spontanpresent till systerdottern, tallrikar och vinglas. Bonden köpte kalsonger och linnen.

Avslutningsvis åker vi upp till A6, där Bonden går på egen hand (varför heter det så när man går med fötterna?). Rättar sagt sitter han på eget arsle, då väntan i Teliabutiken var lång. Han köpte till sist en trådlös handsfri och en ny trådlös telefon (den gamla tappade jag i badkaret).

Jag går från butik till butik. Snygga sommarklänningar med smala axelband, det finns inte! Slog till på en blommig, kort kjol i stället.

Bestämmer mig för att ta en titt på Lindex. Hittar en toppenfin linneklänning, kort med smala axelband. Perfekt solklänning helt enkelt. Priset var endast 149 svenska kronor. Jag köpte två. En röd och en blå.

Som grädde på moset hittde jag en perfekt present till lilla systerdottern. Vi delar nämligen ett intresse, hon och jag.

Jag är mycket nöjd med dagen. Nu ska jag inte handla mer i sommar. Typ.



Najs, eller hur? 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Härligt med shoppping :) Jättefint porslin med!

2011-06-11 @ 22:23:34
URL: http://www.by-sanna.blogspot.com
Postat av: Elin- Bondmora

Ja, Jönköping duger som shoppingstad, men det går inte upp mot ljuvliga Californien!

2011-06-12 @ 00:01:29
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Elin- Bondmora

Ja, Jönköping duger som shoppingstad, men det går inte upp mot ljuvliga Californien!

2011-06-12 @ 00:02:22
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha nej sant. Billigare här med, bäst att shoppa lite extra sista dagarna nu kanske :P

2011-06-13 @ 18:09:05
URL: http://www.by-sanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0