Från en kattfantast

Bonden och jag har två katter, Storkatt och Lillkatt (eller Rosa och Siri som de heter in real life). Som alla vet har det varit en lång vinter. Katter och vinter går inte riktigt ihop, eller i alla fall går vintern inte ihop med dessa två, som på riktigt kan vara några av de mest bortskämda katterna i Östergötland.
Nu hör till saken att jag tycker att de ska ut åtmindstone någon timme varje dag. Göra av med lite energi så att autohbahn-racet kring nedervåningen inte blir allt för intensivt när kvällen kommer.
Det verkar vara som jag är den mest hårda när det gäller katternas utgång. För varje gång jag kommer hem från jobbet, sätter nyckel i låset och öppnar dörren slår det aldrig fel. Lillkatt kollar snabbt upp från korgen där hon ligger och sover, sen på två röda sekunder har hon hoppat ner från bänken och springer snabbt som ögat in under skåpen. Där finns nämligen en öppning på ca 1 dm. Varje dag. Bara när det gäller mig, inte med Bonden.
Storkatt skulle säkerligen gärna göra samma sak, men hon är större och tjockare, så det går inte (där får hon för att hon alltid knuffar bort Lillkatt från matskålen).
Tror ni att det blivit bättre nu, i mars månad?
Nej då, för jag har kastrerat mina små ögonstenar. Inget raj raj för dem inte. Däremot massor av katthår inne, nu när vinterpälsen ska av. Precis som att de har haft nytta av den. *Fnys*

Fast vad gör det, när de är så söta?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0