Hur man sliter ut sig på en cykeltur

Jag har nyss kommit hem från en cykeltur. Herregud så anfådd jag är!!
Nu tror ni förstås att jag trampat på som om jag kör Giro de Italia.
Nej, inte precis.
Nästa tanke blir kanske att det var gott om uppförsbackar på min runda?
Nej, inte en enda, slätten är platt som en pannkaka.

Men att cykla förbi grannen gödselbrunn samtidigt som man håller andan, det kräver sin kvinna.
När jag sen väl hade passerat den, då flåsande som en flodhäst, hamnade jag på en autostrada för diverse flugor, skalbaggar och andra flygfän. Inte direkt en bra kombination med anfåddhet.

Fast jag ser det från den ljusa sidan. Jag har svalt så många insekter att jag inte behöver laga middag ikväll.

Men nu ska jag gå och duscha. De insekter jag inte svalde har nu sammankomst mellan boopsen på mig. De rör sig sakta söderut. Jag tror det är dags att avbryta deras partande så snart som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0