Vad hände med?

Jag kollar på en fnittrig Pernilla Wahlgren som presenterar sin lista i det nya programmet "Vad hände med?".
Jag är visserligen inte lika fnissig där jag sitter i soffan och fryser, men jag vill minsann inte vara sämre!

Här har ni dem, mina 10 "Vad hände med?"

10. Ludmilla Engqvist - Det var liksom bara doping och good bye. Men vad hände sen med de där gulblåa naglarna?

9. Den där Micke som hjälpte till att göra Linda som då hette Rosing känd i Big Brother. Honom är det minsann tyst om. Är det bara tjejer som kan bli kända på att pöka i tv? Eller just det, det finns visst några killar från den där vidriga såpan "Kungarna av Tylösand" som livnär sig på att kändisbartenda.

8. Den blå lekhästen som min kompis Samuel hade när vi var små. Alltså, vad jag saknar den häsen. Den var det finaste jag visste. Eller ännu mer, vad blev det av min fina prickiga trähäst som man kunde åka på?? Eller mina fina handväskor i lack, en röd axelremsväska med Hello Kitty på och en fantastisk turkos sak med en stor rosett. VAD HÄNDE MED DEM?????? Jag vill ha dem tillbaka!!!!
.....okej, nog om mina gamla leksaker innan det här spårar ur, för snart blir jag gråtmild och börjar tänka på dockan Petra som blev huvudlös och som jag tvingades att slänga. Fast jag fick väl typ fem nya...

7. Baren i Rederiet. Jag har varit i den på tv-huset vid Gärdet. Var är den nu??

6. Oliver Loftén, han som spelade Åke i Bert-filmen. Han och hans flickvän var med i varje nummer av Okej och det var stort förlovningsreportage om dem. Då var de typ 15.

5. Manicklar. Sådana där plastbokstäver i olika storlekar som man kunde sätta ihop till långa kedjor. Man spelade med dem på rasterna. Varför har inte de kommit tillbaka??

4. Bengt Dahlqvist. Det var han som spelade Daniel i "Skilda världar". Han sjöng in låtar också. Vad blev det av honom?

3. 100-grams chipspåsar. Det var en lagom storlek minsann! Nu finns det bara 200 g eller ännu hellre 300 g och då ligger det alltid minst 100 g kvar i skåpet och blir mjuka och äckliga. Därför har jag slutat att äta chips. Vilket är bra.

2. USA-sockar. Vita sockar med längre skaft som man hasade ner mycket noggrannt i veck. Eller skit i vad som hände med dem och måtte de aldrig komma tillbaka!!!

1. East 17. På allvar alltså. Jag älskade dem. Det gjorde min fina vän Anna också. Om man gillade dem var man dessutom tvungen att hata Take That, så det gjorde vi. När nyheten om att East 17 skulle splittras grät vi. Min favorit var Terry och Annas var Brian. Vad gör de nu??





Jodå, det funkar fortfarande. Lovely!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Skilda världar-Daniel jobbar som DJ(!). Jag såg honom i Linköping nu i somras. På tal om dj, vad hände med alla i huset fullt? Är det bara Olsonsystrarna som tjänar deg?

2011-09-13 @ 22:30:01
Postat av: Elin - Bondmora

Vänta lite, jag har läst om de där i Huset fullt! Hon mellansystern, som jag inte minns vad hon hette i serien, har haft drogproblem, men är nu gift och på sitt bröllop hade hon DJ:s döttrar som brudnäbbar! Eller nåt sånt....

2011-09-13 @ 23:12:10
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Du är bäst, Elin! Älskar din blogg - den får mig alltid på bra humör! Kram!

2011-09-14 @ 11:08:32
Postat av: sara

Spännande, stephenie hetter hon =)

2011-09-14 @ 17:35:28
Postat av: Emmelie

Tillägg angående "Daniel":

Han har en superpimpad blondin till flickvän och kör ett vrålåk. Parkerar också gärna så nära ingången på OKQ8 som det bara är möjligt för att alla ska lägga märke till honom. Men sån blir man kanske om man tjänar kosing som DJ?

2011-09-14 @ 17:44:57
URL: http://emth.blogg.se/
Postat av: Helena m. 4

Mäh - John Stamos aka. "snygg-brorsan" i Huset Fullt spelade väl läkare i nån serie (ER?) Jesse nåt' hette han väl?

Nummer 10. på din lista kan jag svara på i alla fall,

Hon bor på Helgö (Ekerö) utanför Stockholm med sin man och sin son, hyffsat nära ABBA-Agneta... men "vad" hon gör vet jag faktiskt inte (vi bara bodde nära förut) Har hört ryktas att hon jobbar inom friskvård/massage.

2011-09-14 @ 18:49:35
URL: http://mittispenaten.blogspot.com/
Postat av: Big sister Mrs Strongson

...och vad gör "New Kids On The Block" nu för tiden??? Har väl blivit "Old Guys Behind The Block" kan jag tro...

2011-09-14 @ 20:00:31
Postat av: Big sister Mrs Strongson

... fast en del av alla manicklar låg under golvet på vår balkong. Janne hittade dem när han bröt upp det i helgen!! ;)

2011-09-16 @ 14:07:33
Postat av: Elin - Bondmora

Sis: Jaha, är det där manicklarna gömmer sig?? Fast det kan ju inte vara mina gamla, jag hade slutat med sådana när ni köpte det huset. Eller? ;-)

Men jag vet vad New Kids On The Block gör nu! De ska turnera tillsammans med Backstreet Boys under namnet NKOTBBSB. Fast jag tror inte att någon kommer att köpa biljetter för det är alldeles för långt att säga.

2011-09-16 @ 15:06:50
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Sanna

På min skola kallades manicklar för spelisar. Enda anledningen att jag förstod vad du menade är för att Ida förklarat det för mig en gång haha ;)

2011-10-05 @ 02:42:53
URL: http://www.by-sanna.blogspot.com
Postat av: Sanna

Hon som spelade DJ i Huset Fullt är förresten med i en serie som heter Make It or Break It, den går på ABC :D

2011-10-05 @ 02:44:42
URL: http://www.by-sanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0