Kärlek

Här hemma tar vi oss fram en dag i taget. Det som har hänt är fortfarande ofattbart.
All kärlek och omtanke värmer.

Tänk på kärleken alla dagar, inte bara en dag som denna. Men att visa varandra uppskattning ska aldrig underskattas.
Dessa fick jag av finaste Bonden idag.




För mig räckte det med att han fixade så att den stora fyrhjulsdrivna bilen var snöfri och varm innan han drog ut på en snöröjningsrunda i morse.

Men det var på håret att han inte hann köpa några blommor. Det är nämligen inte riktigt enkelt att kasta sig i traktorn, hinna till blomsteraffären innan stängningdags och finna parkeringsplats till en traktor av modell större. (Här skulle jag kunna stajlat med att veta vilken modell det är han har, men det vet jag inte. Fast jag vet att det är en Fendt.)

Detta fick Bonden av mig (plus en chokladkaka som han redan har ätit upp).



Jodå, jag vet vad min bonde gillar.
Kortet har jag för övrigt lagt ner en hel timme på att tillverka. Med vissa avbrott för att vika en mall, hitta ett lock till ett limstift och visa hur man stavar till puss och hjärta...


Kommentarer
Postat av: Sus

Så skönt att ni verkar vara ok. Vad har man för val egentligen? Sörja och gå vidare. I någon slags kombination.



Tiden läker. Det är ju så. Men innan dess...



Varma, varma kramar till er.

2012-02-14 @ 21:50:59
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: Bondens fru

Tack fina Sus <3 Kram

2012-02-14 @ 22:38:45
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: furman

Själv köpte man kläder till sin man för flera hundra. Och vad jag fick? En kram och ett tack. Jag antar att jag får betala för den här jäkla hårförlängningen länge. Kan va glad om jag ens får en julklapp år 2015?

2012-02-15 @ 13:23:46
Postat av: Fia Fit

Hej kära du! Usch fick rysningar när jag läste ditt inlägg om någon Gustav. Så himla sorgligt. Tänker på er!



Fint att vara här igen!



<3

2012-02-15 @ 18:56:57
URL: http://blogg.mama.nu/fiafit
Postat av: Bondens fru

Fia Fit:

Tack för din omtanke. Det är Simons systers man, Gustav, som dog hastigt och oväntat för en vecka sedan. Fruktansvärt. Två små barn har förlorat sin pappa.



Men kul att du är här och läser igen och ännu roligare att du själv bloggar igen! <3

2012-02-16 @ 22:47:41
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0