Konstigt, konstigare, konstigast

Idag har jag varit i Linköping på utbildning. Förutom att jag aldrig lär mig att hitta i den staden så såg jag konstiga saker. Eller rättare sagt, konstiga människor.

Först såg jag en tjej som var barfota i sina mycket låga, mycket vita tygskor. Okej att det är varmt för att vara den sista februari, men så varmt är det inte!

Efter det såg jag en tjej med en mycket märkligt outfit. Nertill hade hon en kjol som var kort som ett linne och till det supertunna, svarta strumpbyxor. Återigen, inte så varmt precis.

När jag gått ytterligare 100 meter såg jag en man i pösiga knäbyxor och fluffig gubbkeps. Han såg ut som en jägare från 1800-talet. Fast jag antar att jakten inte gått så bra, eftersom han köpte korv i ett gatukök.

Till sist, och märkligast. I en affär jag besökte åkte den manlige expediten i gubbålder inlines inne i butiken. Oj vad han for fram. Jag köpte ett linne. Han tyckte att "det var skön kvallé" på det. Jag undrar just om han har ett likadant hemma?

Det var för övrigt inte bara utbildningen som gav mig ny kunskap idag. I en butik ville en tonårstjej har "typ ett sånt linne fast ett svart. "Men det är ju svart" svarar hennes sällskap. "Men ett mörksvart alltså".
Mörksvart? Här har jag i 30 år trott att svart var liksom....svart.

Själv köpte jag en grå tröja som var översållad med silvriga paljetter. Jo, jag tänkte gå till jobbet som discokula i morgon.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du har så rätt, så rätt. För det första så åker man skidor i backen, man står inte skidor. Undantaget är om man är i alperna där backarna är flera kilometer långa. Då har man inte så mycket att välja på. För det andra så finns det jävligt konstiga människor i Linköping. Det är en ganska konstig stad över huvudtaget faktiskt. För det tredje så har man hjälm när man åker skidor. För det fjärde så låter vin på din veranda som en väldigt bra idé. Inga huggormar i trädgården bara, yes?

2012-03-06 @ 21:49:50
URL: http://Klankis.blogspot.com
Postat av: Bondens fru

Jag lovar att se till att alla ormar är borta. Förreten så ska jag snart blogga om en ny ormhistoria...vänta bara!

2012-03-07 @ 16:40:32
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0