Hej jag heter Elin och jag gillar dansband

Jag har hört på radion att Bert Karlsson anser att dansbanden är slut om 5 år. Det är nämligen Fonus-varning på dem som går ut och dansar. Jag går inte ut och dansar till dansband. För jag kan inte. Jag gillar det inte. Typ.

Men jag har en dansbandslista på min spotify.
Herregud var skönt det kändes att tala om det.
(Och helt allvarligt så får folk tycka vad de vill om det, jag har bestämt mig för att sluta bry mig om vad andra anser om mig, för det tar alldeles för mycket av min energi, framförallt i allvarligare saker än musiksmak. Lång mening där.)

Sanningen att säga brukar Bonden och jag alltid lyssna på dansband när vi åker på road trip.
Vi är med i Anonyma dansbandsfantaster.

Fast Bonden undrar nog vad det är för en kvinna han har gift sig med, då det härom kvällen visade sig att jag kunde hela texten till den här.



Jodå, även om det är 18 år sen jag sjöng den sist.

Mitt minne är överjävligt.

Kommentarer
Postat av: Sus

Där ser man. Och Hjärtat har en Herreys-skiva i sin samling. Hårdrockare som han är.

2012-01-30 @ 21:56:09
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: Bondens fru

Sus: Jag hade en gång en skiva med AC/DC. Jag fick den av min bror (tror faktiskt att det var för att jag hade städat hans rum). Sen sålde jag skivan till en kille på högstadiet för 100 spänn. Jag kan sakna den skivan. Det får bli en hårdrockslista på Spotify. Jag är nämligen allätare när det gäller musik. Allt går bra, utom blues.

2012-01-30 @ 22:15:20
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Anna w

Underbart, jag är ju punkare in i själen. Det är ofta folk som höjer på ögonbrynen när det kommer på tal. Hade jag bara kommit på det tidigare i yngre år, så hade det synts oxå! Det där att sluta bry sig om vad andra tycker, det kommer med åldern och jag kam bara säga att det är befriande att skita i sånt!! Nåt positivt med stigande ålder.

2012-01-30 @ 22:20:37
URL: http://heartanna.blogspot.com
Postat av: anette

Hehe och jag har lika överjävligt minne speciellt för låttexter och där kommer min "skam" I mellanstadiet hade vi en lärare som var stenhård med vett o etikett och tvingade oss (nåja tvingade o tvingade, han var lärare, vi var elever) att sjunga psalmer varenda morgon... Vi följde alltså kyrkoåret med påföljden att jag idag kan en hel massa psalmer som ingen annan kan :-) Sambon kommer ibland på mig med att gå o nynna psalmer?!? Fråga mig inte varför men sånt poppar upp i mitt huvud nån gång då och då.... :-)

2012-01-31 @ 07:38:50
Postat av: Bondens fru

Anna: Punk är kanon (jag lyssnar ju på all typ av musik) och jag tänker genast på Dregen, vet ju att det är vår gemensamme favorit!! Vill bara tydliggöra att jag inte känner det samma för Christer Sjögren! ;-)

Anette: Men hjälp, vilken lärare! Jag tvingar ju inte ens mina elever att sjunga dansbandsmusik. Fast det kanske man skulle börja med? ;-)

2012-01-31 @ 17:00:22
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: anette

Ja tänk dig och ändå är jag inte lastgammal direkt utan växte upp på det glada 70-talet med allt vad hårdrock o minidisco innebar (jag är född 62) Men jag tror att han försökte banka i oss lite hyfs o gamla värderingar som han gillade. Resa sig upp när någon kom in i klassrummet, hålla upp dörren för vuxna, aldrig, aldrig säga du till honom eller någon annan vuxen osv...

Ja jisses. Värderingar i all ära men ibland går det kanske lite för långt. Men lära barnen dansbandsmusik är nog inte det? :-D

2012-02-01 @ 07:34:17
Postat av: Big sister Mrs Strongson

...fick sjunga "Morgon mellan fjällen" varje morgon hela lågstadiet i slutet av det glada 70-talet. Långt nere i Småland, till på köpet, inga fjäll så långt ögat nådde... När jag berättade detta på lärarhögskolan var det ingen som trodde mig...

Annars är min musiksmak också blandad, har bara lite svårt för jazz... :)

2012-02-01 @ 11:41:19
Postat av: Marie

"Morgon mellan fjällen" sjöng vi också på östgötaslätten varje morgon i åk 1, 1976-77 med vår då nyutexaminerade frireligiösa 23-åriga fröken :)

2012-02-05 @ 16:08:03
URL: http://lyckansland.blogspot.com
Postat av: Bondens fru

Marie: Undrar om det är något man fortfarande ska göra på slätten, för i så fall har jag missat det?! Vi sjunger "Säg gomorron till alla vänner" på morgonen, och härom dagen sjöng vi "Skaka rumpan-affär" som slutsång... :-O

2012-02-05 @ 18:55:46
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0