Vi har varit på semester

Vi har avklarat vår första semestertripp för den här sommaren. Några till är inplanerade. När är då mer oklart. Sånt är livet med en bonde.
 
Vi började med två nätter i Tollered, där släktingarna har ett hotell. Tollered överraskade till det positiva med en härlig gammal bruksmiljö, sjöutsikt och kanongod mat på fin restaurang.
 
Sedan drog vi vidare till Bohuslän. Om man kan bli förälskad i ett landskap så blev jag det. Så vackert.
Eftersom vädret bjöd på omväxling med variation på sol och tunga moln hann vi faktistk med att se en hel massa. På tre dagar och två nätter gjorde vi Marstrand, Kungshamn, Smögen, Hamburgsund, Havets hus, Fjällbacka, Grebbestad, Gerlesborg och Hunnebostrand. Underbart!
 
Och om någon har sett en kvinna stappla trippa sig igenom Kungsklyftan i Fjällbacka, ihållandes ett väldigt preppy paraply från Lisbeth Dahl i syfte att skydda sin Mulberry från vattnet som rann utmed berget (det regnade inte) så var det inte jag. Absolut inte.
 
 
Om man köper en svindyr munkjacka för 1300:- och sen en betydligt billigare pippitröja på rea för 300:- så jämnar det väl ut sig i sista ände? 1300+300=1600, 1600/2=800.
 
Jodå, 800:-/st är helt ok pris på två tröjor. Faktiskt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fru H

Klart det jämnar ut sig med priset! Åh hade jag en mulberry skulle jag också skydda dennes paraply :-)

2012-07-15 @ 23:16:09
URL: http://bakommolnenskinersolen.blogspot.se
Postat av: Marie

Så räknar jag alltid när jag shoppar!
Gör inte alla det?

2012-07-17 @ 23:53:38
URL: http://lyckansland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0