På bättringsvägen

Till sist fick jag träffa en läkare.
Fick ett läkarintyg för resten av veckan.
Fick astmamedicin för fyra veckor framåt, som förhoppningsvis inte ska behövas när infektionen läkt ut.

När läkaren frågade mig lite om lungsjukdomar mm och jag berättade att min pappa har astma, fortsatte han med frågan:

- Och det är DIN pappa????

Jag undrar om han brukar råka ut för patienter som har svårt att skilja på sin egen och grannens, arbetskamratens eller butiksbiträdets pappa?


Nu ska jag bara komma ihåg att ta den här två gånger dagligen.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag känner spontant att det var en klok läkare som var medveten om att man kan vara pappa utan biologisk koppling. Tänk om några år när lilla G eller lilla A går till läkaren utan att mamma & pappa är med. I det fallet hade den frågan varit väldigt berättigad.



Fast han kanske inte alls tänkte så utan bara ställde en halvt om halvt korkad fråga ;)

2012-03-15 @ 21:35:52
URL: http://lyckansland.blogspot.com
Postat av: Bondens fru

Jag vågar påstå att han inte tänkte så, eftersom han strax efter använde ordet "plastpappa", inte biologisk pappa.

2012-03-15 @ 21:51:15
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Marie

Hahaha.... det var väl vad jag egentligen trodde men ville så gärna hoppas på nå't annat

2012-03-15 @ 22:00:04
URL: http://lyckansland.blogspot.com
Postat av: furman

precis den där har jag också, och en discus med eller vad det heter. Vi kan ju sitta och blåsa i dem på lördagen den 31:a eftersom jag aldrig mer ska dricka alkohol. :-)

2012-03-20 @ 11:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0