En liten aspekt

Det pratas mycket om hästkött nu. Extremt mycket.

Jag har inga problem med att äta hästkött, men visst förstår jag dem som inte vill göra det. Och det är inte ok att ljuga om vad mat innehåller.

Men det var inte hästkött jag ville fokusera på.

Det är bilden här nedanför. Aftonbladet har som alltid den viktigaste nyheten först.

Det är alltså viktigare att skitmat (jag äter aldrig sån färdigmat) från Dafgård kan innehålla hästkött än att flickor flickor i Etiopien säljs för 80 kr.

Jag vet vad som får mig att må mest illa...och vad som gör mig mest ledsen





Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Ja, så är den krassa verkligheten, det som är närmast rör oss mest... Men jag håller med dig, det är verkligen förfärligt!

2013-03-01 @ 17:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0