Och där vann jag tävlingen om sjukast dröm

Man kan ju börja fundera på hur allt står till när man slumrar till i soffan på eftermiddagen och drömmer följande:

I drömmen befinner jag mig 8 år bakåt i tiden och kommer efter en julledighet
tillbaka till min lägenhet i Jönköping. Jag har min lila cykel och på pakethållaren har jag en kartong med en ny dvd-spelare. Jag leder cykeln uppför Kungsgatan och kartongen ramlar nästan av. Väl framme vid mitt hus börjar jag med att gå vilse i trapphuset och kommer ut på en sida av huset där jag aldrig varit tidigare (och som inte finns på riktigt).
Till sist kommer jag till rätta och går upp till min lägenhet. Där är det fullt med folk från bostadsrättsföreningen som ska tala om en massa saker. Ordföranden, Ahlberg (finns på riktigt!) övervakar det hela. En granne berättar stressat att det nya ränteläget gör att han inte har råd med sin lägenhet. Därför har han gjort i ordning en skrubb på vinden som han ska hyra ut som stall till en islandshäst, allt med föreningens godkännande (detta i en förening där man på allvar inte fick gå på gräsmattan och inte borra i väggarna på lördagar efter klockan tre samt inte alls på söndagar). I samband med att han gjort i ordning vinden har han varit inne och målat om innertaket i min hall gult (varför kan man fråga sig, min lägenhet låg på andra våningen av fem, långt från vinden). Jag blir upprörd då det skär sig mot den gula färgen på väggarna i hallen (sant, de var gula) och att det dessutom blir för mycket färg i lägenheten eftersom köket är rött (sant) och rummet mörklila (inte sant, det var vitt). Det är en massa andra människor i lägenheten och när jag kommer in i rummet visar grannen i lägenheten ovanför att han slagit ihop två av mina garderober, börjat kakla väggarna där inne och ber mig gå med på att vi ska bygga nya badrum i våra garderober, som i drömmen har snedtak och är helt utan full takhöjd. Jag blir återigen upprörd då lägenheten redan har ett nytt badrum och att stammarna redan är bytta (sant). Under tiden för diskussionen leker grannen med hästen på vinden tittut i en annan garderob.
Jag bestämmer mig för att jag inte kan ta dessa beslut själv, det är mina föräldrar som äger lägenheten (sant) och de ska dessutom sälja den ett halvår senare (sant) eftersom jag då pluggat färdigt (sant) och ska flytta in i hus (sant) med min man (inte sant, vi var inte gifta då). Pappa kommer sedan blixtsnabbt till lägenheten och diskussionen om innertaket, som sedan visar sig vara till hälften bortrivet och att någon lastat upp en tältsäng där och täckt den med plast, fortsätter. Någonstans där vaknar jag.

Varför drömmer man sånt här?

Beror det på att jag var i Jönköping igår, inte alls långt från min gamla lägenhet och att jag faktiskt köpte en ny dvd-spelare i fredags?

Är det farligt att äta libanesisk mat? För det är vad jag åt igår. Men det var gott!


Kommentarer
Postat av: furman

Det är definitivt därför du drömde så där. Du är helt normal (nåja) :-)

2013-02-05 @ 10:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0