Det här med stavningsfunktion

Idag kommenterade jag en kompis status på Facebook. Jag skulle skriva att jag tyckte att det var ursynd om henne som hade så ont i halsen. Trots att jag gick tillbaka och ändrade TVÅ gånger, så bestämde iphonen att jag tyckte utsynd om henne. Vad det är vet jag inte, men hon kommer garanterat tro att det är något konstigt, småländskt uttryck.

Fast ibland kan ju stavningsfunktionen vara bra. För till samma kompis skrev jag häromdagen att det skulle bli kuk på lördag. Alltså inte kul.

Vilken tur att den felstavningen rättades. Annars hade jag gått runt och varit orolig för att hon inför lördagen skulle tro:

1. Att jag och Bonden planerade att överraska med ett swingersparty som tack för middagen hon och hennes man ska bjuda oss på.

eller...

2. Att jag under middagen planerade att avslöja att jag egentligen är en man och som en suprise slänga fram den på bordet.

Oftast är stavningsfunktionen jättebra. För man ska inte skriva kuk. Även om det är rättstavat.


Kommentarer
Postat av: FIA FIT

Ha ha ha men den där weirda stavningsfunktionen livar sannerligen up tillvaron lite extra ibland :-). Som nu!

2013-01-31 @ 10:02:36
URL: http://fiafit.se
Postat av: furman

Jag vet att du kan stava.... och att smålänningar har konstiga uttryck för sig. Men nu är halsen bra igen och imorgon blir det babaganush! (det är Attilas och mitt favorituttryck, vi säger det flera gånger per dag. Baa-ba-ganush!Hysteriskt kul. Tycker vi.

2013-02-01 @ 08:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0