Barnförbjuden fikastund

Ett café i Stockholm har tydligen förbjudit barn, eftersom de anses störande.

Jag stör mig sällan på barn. Det är för det mesta bara trevligt och roligt. Har jag med mig någon av dyrgriparna (vi talar alltså väskor) brukar jag lägga en jacka eller sjal över som skydd. Någon gång har jag fått en ilsken blick av nån mamma som tydligen tar mitt tysta beskydd som kritik. Det är inget illa menat från min sida, men jag jobbar med barn och vet precis vad som kan hända om man trycker för hårt på en nyöppnad festis. Bättre att jag skyddar väskan än att hon ska behöva betala en ny liksom. Och sånt beskydd behövs bara på den typ av caféer där man sitter på gemensamma långsoffor utmed väggarna. Om jag tänker efter så gör jag på precis samma sätt om jag sitter bredvid en yvigt viftande vuxen.

Alltså fritt fram för barn på caféer!

Däremot brukar jag störa mig på vuxna.

Nån som kan införa vuxenförbud på café?


Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Precis så har jag tänkt om simhallen... vuxenkvällar kan nästan kvitta då det sällan är barnen jag retar mig på utan titt som oftast de vuxna...

2013-03-13 @ 12:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0