Världens bästa bondfru!

Först vill jag be er prova att skriva in bondfru i iphonen. Min ändrar till bondförnuft. Det är väl inte särskilt förvånande utan snarare en självklarhet. Jag är ju mycket förnuftig!

Utöver det så är jag snäll. Framförallt är jag en mycket snäll fru. 
Just nu jobbar Bonden borta från 06.00 till ca 21.00. Sen tillkommer några arbetstimmar på hemmaplan. Ingen ovanlighet i bondelivet. 

Under dessa långa dagar behöver han ha med sig matsäck. Sina mackor fixar han själv på morgonen, men han är mycket tacksam om jag steker några ägg kvällen innan. 
Snäll som jag är så gör jag det. Dessutom blir jag smått salig varje gång jag får tillfälle att använda äggen från våra lyckliga hönor. 

Igårkväll lovade jag att steka ägg. Jag kom ihåg det också....klockan halv tolv på kvällen. 
Just då gjorde jag inga volter av lycka för att jag fick använda ägg från de där fantastiskt lyckliga hönorna. Bonden hade redan somnat, sött drömmandes om äggmackor med extra gul äggula, helt ovetandes om hans hustrus ovilja att i denna stund steka ägg. 

Men vet ni hur snäll jag är? Självklart stekte jag äggen, bara för att min bonde skulle få en fin start på sin arbetsdag. 

Jag är minsann en god hustru. 


Det beror inte alls på att jag vill ha en ny väska. Inte då. 


Kommentarer
Postat av: Catta

Ingen väska??? Då måste det vara nya skor.. ;-)
PS Du är verkligen ett rekordeligt hustruämne!

2013-10-02 @ 11:50:25
URL: http://catiiis.blogg.se
Postat av: Bondens fru

Egentligen vill jag ha en fin och dyr plånbok. Men den kan jag ju inte betala själv, för vad ska jag ha i den då? Kvitton? Eller just det, det är ju det jag har i min nuvarande, billiga! ;-)

2013-10-02 @ 13:47:16
URL: http://bondensfru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0