Där satt den!

Kommer ni ihåg gardinfrågan? Nu har jag bestämt mig och de nya gardinerna levererades några veckor innan jul. Nu återstod bara ett litet problem. Tidigare i år, i juni, bad jag Bonden skruva i den ena gardinstången lite bättre, eftersom den satt snett.
- Det är mycket bättre att byta skruven och sätta i en längre, sa Bonden och tog ner gardinstången. Detta var som sagt i juni. Nu är det december. Tror ni att gardinstången kommit upp? Nejdå, den har legat på golvet i ca sex månader. Visst kan man dra igång en jämställdhetsdebatt om att jag borde satt upp den själv, men någon nytta ska jag väl ha av Bonden (märk väl det ironiska tonfallet).
I alla fall kommer jag hem från jobbet och gardinstången är uppe. Gardinerna behövde alltså inte vänta lika länge som jag.
Bonden berättar ingående hur krångligt och jobbigt det var att stätta upp gardinstången igen, eftersom det behövdes en expanderskruv. Den skruven fanns i ett förråd, men dryga metern med snö framför dörren. Bonden berättar om hur svettig han blev när han skottade.
Det är då man inte kan låta bli att säga:
- Det var inte så mycket snö i juni.

Kommentarer
Postat av: Jea

hahaha...

2010-12-29 @ 20:27:23
URL: http://www.schan1.blogspot.com
Postat av: Linda

Du är rolig! Uppskattades kommentaren? Ha det gott

2010-12-30 @ 09:17:29
Postat av: Catharina

Alltid lika kul med ironi! :-)



Tänk om de gjorde som vi sa direkt så mycket enklare allt skulle vara för dem!



Gott Nytt år på er!!



KRAM från Norrlandsskogarna

2010-12-30 @ 12:06:49
URL: http://blog.st.nu/cattaslivochtankar/
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Bravo, sis!!! Kör in kniven och vrid runt!!!

2010-12-30 @ 12:10:02
Postat av: Marie

Ja tänk, vissa ord ligger bara så naturligt och självklart i munnen.

Jag bad J läsa din blogg igår kväll och fick en sur blick tillbaka... idag har han monterat extraljusen på bilen som vi köpte i början av juli. Det hade inte varit isande kallt i garaget då heller

2010-12-30 @ 18:25:00
URL: http://lyckansland.blogspot.com
Postat av: Bonden:

Kommenterar inte sådana saker....

Och det är för kallt att måla garaget nu....

Förresten vad det någon som var ledig i 8 veckor i somras som skulle måla.

2011-01-05 @ 15:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0